Even voorstellen

Jacinta Straver - Voorzitter

Het enthousiasme en de creativiteit van Jacinta Straver zijn de drijfveren geweest achter de totstandkoming van Hart voor Zuid-Sinaï. Tijdens haar bezoeken aan de regio werd zij getro en door de uitzichtloze situatie waarin veel bedoeïenen zich bevinden. Ze besloot: hier moet wat aan gedaan worden en daar ga ik me mee bezig houden. ‘Kan-niet-bestaat-niet!’ is dan ook Jacinta’s motto. Direct na haar laatste bezoek in december 2014 hee ze in Nederland dan ook maar meteen

70 kilogram aan kleding, pluche en speelgoed verzameld, en in Zuid-Sinaï laten bezorgen. Dankzij Angie’s netwerk, zijn deze spullen op de plekken beland waar ze het meest nodig zijn.

In het dagelijks leven is Jacinta account manager en tandartsassistente.
Beide functies zijn bijzonder van nut voor onze stichting. De commerciële denkwijze die zij als account manager nodig hee , maakt haar uitermate geschikt om voor Hart voor Zuid-Sinaï naar donateurs te zoeken en fondsen te werven. Jacinta’s kennis van mondhygiëne maakt dat zij zich tevens een project gaat opzetten om de gebitsverzorging onder bedoeïenen te verbeteren.

Rashid – Projectleider Nuweiba en omgeving

Vanaf dag één is Rashid de rechterhand van Angie Barth bij Feel-the-desert, en dat is hij vooral vanwege zijn organisatietalent en uitvoerige kennis van de woestijn. Rashid is geboren en getogen in Nuweiba en is lid van de Tarabin stam. Read more about best free pokies app android. Zijn vader is een Tarabin sheikh. In eerste instantie is Rashid betrokken bij Hart voor Zuid-Sinaï als leider van het Kamelenproject, waarover verderop meer informatie is te vinden. Daarnaast zal hij bij andere projecten in en nabij Nuweiba een adviserende en organiserende rol hebben

• 06 23770876
  • info@stichtinghartvoorzuidsinai.nl

Hart voor Zuid Sinaï

Tekenend aan de hulp die Hart voor Zuid-Sinaï biedt zijn de korte lijntjes. Dat wil zeggen: leden van het bestuur zijn goed bekend met de lokale situatie, en weten waar hulp nodig is. Via onze betrouwbare contacten binnen de bedoeïenenbevolking kunnen onder andere weduwen en zieken opgespoord worden, waarna deze ter controle door een lid van Hart voor Zuid-Sinaï bezocht zullen worden.