Kamelen

Kamelen zijn essentieel voor de inwoners van Zuid Sinaï! Zij dragen hun last en vormen een belangrijk onderdeel van de inkomsten bron van de bedoeïenen

Met ons voedsel project willen wij deze kamelen de brandstof geven om hun werk zo optimaal mogelijk te doen zonder dat zij honger hebben.

Waterputten

Wist je dat een mens maar 3 dagen zonder water kan? Bij ons komt het uit de kraan, is het graafwerk al gedaan! In Zuid Sinaï is dit een ander verhaal.

Daarom werken wij hard met de lokale bevolding om waterputten te slaan en zo de afstand tot schoon water te verkleinen.

Dekens

Koud in de woestijn? Overdag niet, maar s’nachts wordt het koud! You need to know about pokies app free. Daarom zamelen wij geld in om dekens te kopen voor de Bedoeïenen van Zuid Sinaï zodat ook zij s’nachts lekker kunnen slapen.

Een lichtje om te kunnen leren

Studeren is voor ons vanzelfsprekend! Maar wist je dat de kinderen in Zuid Sinaï tegen problemen aanlopen waar wij niet eens aan denken? Zij hebben s’avonds geen licht…… en dit betekend geen mogelijkheid tot het lezen, maken van huiswerk en leren.

Met ons “licht-project” willen wij deze generatie helpen te leren voor een mooie toekomst.

babyvoeding

In de hooggebergte in Sinaï is meld amper verkrijgbaar en onbetaalbaar. Moeders hier geven bij voorkeur borstvoeding, maar dit is niet altijd mogelijk. Van één van bezochte baby’s is de moeder onlangs overleden.

Met jullie donaties hebben we onlangs 80 blikken babyvoeding kunnen brengen. We hopen snel weer langs te kunnen gaan.

• 06 23770876
  • info@stichtinghartvoorzuidsinai.nl

Hart voor Zuid Sinaï

Tekenend aan de hulp die Hart voor Zuid-Sinaï biedt zijn de korte lijntjes. Dat wil zeggen: leden van het bestuur zijn goed bekend met de lokale situatie, en weten waar hulp nodig is. Via onze betrouwbare contacten binnen de bedoeïenenbevolking kunnen onder andere weduwen en zieken opgespoord worden, waarna deze ter controle door een lid van Hart voor Zuid-Sinaï bezocht zullen worden.